IDROTTstylisten har oftast ett begärnsat antal dräkter i lager. Man kan ha tur att träffa rätt modell och storlek, men oftast hämtar vi din beställning från USA. Kunder från Norge hänvisas till alphafactor.no.


Leveranstider:

Lagervaror levereras normalt inom en vecka.

Lagerstatus meddelas via E-post efter beställning. 

Övriga varor levereras normalt inom 2-4 veckor. 

 Om varor från Alpha Factor Aerials är slut på lager i USA, kan det ta upp till 7 veckor.

För tävlingsdräkter och andra specialbeställningar är leveranstiden 4-7 veckor. Dessa beställs via telefon 070 9949069 eller via                                 E-post: henrik@idrottstylisten.se

OBS! Ingen bytesrätt på specialbeställningar!

Övriga beställningar byter vi gärna i storlek eller modell. Se nedan.

Precisera om ni önskar leverans innan ett särskilt datum. Generellt ber vi er alla om att vara ute i god tid vid beställninng av dräkter om de ska användas till uppvisning eller tävling. Vi lovar att göra vårt bästa för att ni ska få snabb leverans!



OBS!

Generella villkor vid beställning:  


1. Vi förutsätter att den som beställer har bekantat sig med våra beställningsvillkor i och med beställning

2. Alla priser på hemsidan är baserade på dagens dollarkurs - vid större valutaändringar kan priserna ändras utan förvarning.  Alla priser bekräftas vid beställning.

3. Leveranser mot postförskott som inte hämtas ut blir fakturerad med avgift för frakt, returfrakt, postförskott och faktura.

4. Returer och byten görs endast efter överenskommelse med oss. Specialbeställningar (tävlingsdräkter m.m) bytes ej. För övriga varor gäller öppet köp i 7 dagar och 14 dagars bytesrätt. Alla byten och returer förutsätter att produkterna levereras oanvända i orginalförpakning med alla märklappar. Kunden står för leveranskostnader även vid byte och öppet köp. Vi poängterar att dräkter skall provas med underkläder på.

Väljer ni att skicka tillbaka försändelser som brev (dvs vikt under 2 kg) går paketet ej att spåra, detta kan medföra att om paketet kommer bort uteblir ersättning. Vi rekomenderar därför att ni skickar returen på sådant sätt att paketet får ett kollinummer (rekomenderat brev, eller som paket). Spara detta kollinummer tills dess att ni vet att er retur har behandlats.

5. Alla reklamationer görs skriftligen. I utgångspunkten vill vi se varan innan vi kan emötesgå önskemål om eventuella ersättningsprodukter. Vi vill uppmärksam er på att tvättanvisningarna måste följas!